Fjellenden wandeling en watervallen - Reisverslag uit Leira, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu Fjellenden wandeling en watervallen - Reisverslag uit Leira, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu

Fjellenden wandeling en watervallen

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

25 Juli 2017 | Noorwegen, Leira

Dinsdagavond 25-7-2017 19:00

De afgelopen twee dagen hebben we weer mooie dingen gezien.
Gisteren was het regenachtig weer. We zijn toen richting beitostolen gereden en zijn daar tegen de middag een wandeling gestart. Helaas hebben we deze niet af kunnen maken omdat het weer te slecht was. Het was glad en we hadden weinig zicht. Later op de dag werd het wat droger en hebben we nog een mooie waterval bezocht.
Vandaag was het weer een stuk beter. Sochtends scheen het zonnetje al lekker naar binnen. We zijn vroeg op pad gegaan en besloten eerst de fjellenden wandeling te lopen.
Dit is een mooie wandeling die ook goed te doen is met kinderen. Kleine stukjes klimmen en dan weer rechte paden.
Tussendoor heb je mooie vergezichten, als het weer het toelaat.
Je loopt ook een stuk langs een groot meer wat ook erg mooi is.
Eenmaal terug bij de auto hebben we lekker gegeten en zijn we op zoek gegaan naar een grote waterval.
Deze waterval konden we vanuit onze hut zien liggen en we hadden wat tips gekregen van de eigenaar van de camping hoe we er het beste naartoe konden.
Het was even zoeken hoe we onderaan de waterval konden komen maar het is ons gelukt.
We liepen terug naar de auto en reden nog een stukje verder richting Bagn
Ook hier hebben we nog een mooie waterval bezocht. Deze waterval ligt aan de rivier hølera. We hebben hier een stuk omhoog geklommen en hadden zo een mooi uitzicht op de waterval.
Morgen rijden we weer verder en gaan dan via de jotunheimvegen richting Dombas.
Hier verblijven we ook weer 4 dagen.

• 25 Juli 2017 - 20:31

Patricia Braafhart:

Hey daar

Leuk hoor al die watervallen bekijken heb je ook foto.s van de watervallen.
    Gelukkig dat het zonnetje weer scheen voor jullie hier regent het
    Veel plezier
    Groetjes van ons