3 dagen Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu 3 dagen Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu

3 dagen Geiranger

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 Augustus 2017 | Noorwegen, Geiranger

Donderdag 3 augustus 13:45

De afgelopen drie dagen waren in 1 woord geweldig!!
Vanuit Isfjorden zijn we via de bekende trollstigen richting Geiranger gereden.
Het is een mooie weg maar als je al ruim een week op wegen rijd waar je bijna geen auto tegen komt en dan hier gaat rijden valt het een beetje tegen. Voor ons was het te toeristisch en dan reden we er nog heel vroeg dus hebben we nog wat foto's kunnen maken zonder een hoop auto's en mensen.
Na de trollstigen zijn we doorgereden naar Geiranger.
Eenmaal in het plaatsje aangekomen was het er super druk. Er lagen die dag drie cruiseschepen en merendeels van de mensen die er liepen waren chinezen. Onze eerste indruk van Geiranger was dan ook. Help hoe gaan we het hier in deze drukte drie dagen volhouden. Maar goed we besloten als eerste naar onze hut te rijden. Een weg omhoog die ook door de vele bussen met toeristen van de cruisschepen gereden word. We kwamen bij de de receptie en er stond een lief klein vrouwtje die super goed Engels sprak. Gelukkig spreken ze dat allemaal heel goed hier want uit het Noors kunnen we echt niet uitkomen.
We kregen de sleutel en gingen naar onze hut.
En wat hadden we een super mooi uitzicht en van alle drukte was niks meer te merken.
Diezelfde dag hebben we aan het einde van de middag een boottocht over het Geirangerfjord gemaakt. We zijn langs alle watervallen gevaren waaronder de bekende 7 zusters waterval.
Een erg mooie boottocht.
De volgende dag, het was wat bewolkt maar het zicht was goch best goed dus besloten we als eerste naar het uitzichtpunt Dalsnibba te gaan. Een erg mooie weg erheen. De Dalsnibba ligt op 1500m. We hebben daar nog een stukje over de rotsen gewandeld en langs grote stukken sneeuw. Op sommige plaatsen lag er tussen de rotsen nog wel 1-2 m sneeuw.
Vanuit de Dalsnibba zijn we verder gereden naar een bergweg een prachtige weg waar nog heel veel sneeuw lag en waar zelfs nog een meer een stuk bevroren was. We reden verder richting Loen waar we naar de kjenndalsbreen gereden zijn.
Een zijarm van de gletsjer jostedalsbreen. In de loop der jaren is de gletsjer een stuk kleiner geworden maar het blijft nog steeds mooi om te zien. Het was al laat en we reden vanuit de gletsjer terug naar onze hut. Onderweg kwamen we er achter dat de weg die we naar onze volgende hut moeten rijden afgesloten is. 1,5 week geleden zijn er in dat gebied zware regenbuien geweest en heeft het er 15 uur lang geonweerd. Met als gevolg dat er modderstromen waren en dat er wegen kapot gegaan zijn. We zullen dus opzoek moeten gaan naar een andere weg.
De volgende dag was het prachtig weer. We zijn als eerste naar de storseterfossen gelopen. Een redelijke klim maar we hebben het gehaald. Bij deze waterval kan je erachterdoor lopen en heb je een mooi uitzicht. Daarna zijn we nog naar een ander uitzichtpunt gelopen. Langs de schapen, geiten en lama's kwamen we bij het uitzichtpunt. We keken over het Geirangerfjord. En hadden mooi zicht op de twee cruiseschepen die er vandaag lagen. De rest van de dag zijn we lekker bij ons hutje. Even een middagje vrij en aan het genieten van het mooie weer en uitzicht.
Morgen rijden we naar ons nieuwe hutje in Breim waar we 1 nachtje zullen zijn om vervolgens door te rijden richting Brekke.